Ook wij willen de verspreiding van COVID-19 zo veel mogelijk beperken.
Ons verzoek aan u:
1. Kom niet naar de kliniek als u klachten heeft zoals verkoudheid, hoesten, keelpijn en/of koorts.
2. Heeft uw huisdier zorg nodig? Maar heeft u één van deze klachten? Vraag dan of iemand anders met uw huisdier langskomt.
3. Was uw handen minimaal 20 seconden voordat u naar ons toe komt en maak gebruik van de handdesinfectie in de wachtruimtes.
4. Gaarne zoveel mogelijk met pin betalen. Wilt u toch contant betalen? Vermijd handcontact met onze medewerkers.
5. Maak goed gebruik van onze ruime wachtkamer en houdt gepaste afstand van elkaar. Ook hebben we een ruime katten wachtkamer, waar u hier rekening mee kunt houden.
De volgende maatregelen worden in acht genomen in de kliniek:
1. Heeft u een afspraak bij ons staan, dan verzoeken wij u om met één eigenaar per afspraak te komen,
2. Bij binnenkomst in de spreekkamer geven wij geen hand meer als begroeting.
3. Wij houden voldoende afstand tussen dierenarts en klant. Het kan voorkomen dat de assistente uw huisdier even overneemt om te hanteren mocht dit nodig zijn.
4. Contact oppervlaktes (zoals deurklinken en pinapparaat) worden regelmatig gedesinfecteerd.
Niet dringende afspraken zullen zoveel mogelijk worden verspreid.
Medicatie en voer kan gewoon tijdens onze openingstijden worden gehaald.
In geval van overmacht vragen we voor uw begrip voor het annuleren van uw gemaakte afspraak.
Hopelijk heeft u begrip voor onze maatregelen.
Hoe zit het met mijn huisdier en Corona?
Rondom de ziekte heersen veel vragen, ook over overdraagbaarheid naar huisdieren. Op dit moment is er geen bewijs dat dieren het virus overdragen naar mensen. Ook is er nog geen bewijs dat dieren ziek kunnen worden van COVID-19. De universiteit heeft een fijne informatie pagina over het virus gemaakt:
https://www.diergeneeskunde.nl/…/vragen-over-het-coronavi…/…